خیارشور خانگی سرکه ای با طعمی بی نظیر

آنچه در این مقاله می خوانید...

خیارشور خانگی سرکه ایخیارشور باید ترد باشد

خیارشور خانگی سرکه ای با طعمی بی نظیر در کمترین زمان با دو روش مختلف تهیه می شود؛ خیارشورهای سرکه ای بسیار خوشمزه و لذیذ بوده و خواص بسیار زیادی هم به آنها نسبت داده شده است. برای اینکه بتوانید یک خیارشور درجه یک خریداری کنید، ابتدا باید انواع آنها و ویژگی هر یک را بشناسید. ما در این مقاله به صورت تخصصی در مورد خیارشورها اطلاعاتی ارائه خواهیم کرد. خیارشورها را همه می شناسند و تقریبا اکثر افراد طعم آنها را دوست دارند و از مصرف آنها لذت می برند. خیارشور در سراسر دنیا استفاده می شود و یک چاشنی غذایی پرمصرف است.

خیارشور خانگی سرکه ای

با توجه به اینکه خیارشور مصرف بالایی دارد، تولیدات آن هم افزایش داشته است. به طور کلی این یک قانون است؛ زمانی که تقاضا افزایش پیدا می کند، عرضه هم افزایش پیدا می کند تا نیاز مصرف کننده برطرف شود و کالا افزایش قیمت زیادی پیدا نکند.

در سراسر جهان و در کشور ما کارگاه های تولیدکننده خیارشور زیادی وجود دارند که این محصول را با فرمول های متفاوتی تولید می کنند. تنوع در خیارشورها بالا است و به همین خاطر مصرف کننده می تواند هر نوعی از آنها را خریداری کند. نوعی از خیارشورها که همیشه پرطرفدار بوده است، خیارشور خانگی سرکه ای می باشد. اما چرا به این نوع از خیارشور خانگی گفته می شود.

خیارشور خانگی توسط تولیدکنندگان خانگی و در کارگاه های کوچکی تولید می شوند؛ معمولا تولیدکنندگان محلی با استفاده از خیارها و سبزیجات محلی این محصول را تولید کرده و در ابعاد کمتری وارد بازار می کنند. از آنجایی که خیارشور خانگی فاقد هرگونه ماده افزودنی و نگهدارنده است، به همین خاطر طرفداران بیشتری دارد و اکثر مشتریان هم این نوع از خیارشورها را ترجیح می دهند. ارگانیک و طبیعی بودن خیارشور خانگی مهم ترین ویژگی این محصول است و خاصیت زیادی برای بدن دارد.

اگرچه خیارشورهای خانگی دارای خواص زیادی هستند و هیچ ضرری برای بدن ندارند، اما بعضی از آنها از نظر بهداشتی تایید شده نیستند و باید در هنگام خرید آنها به این موضوع توجه داشته باشید. بهتر است خیارشورهایی را خریداری کنید که در بطری ها و بسته بندی های بهداشتی و درب دار ارائه می شوند. از خرید خیارشورهایی که فاقد بسته بندی هستند و به صورت فله عرضه می شوند خودداری کنید.

با بررسی ویژگی های ظاهری خیارشور هم می توانید متوجه کیفیت آن شوید؛ اگرچه بسیاری از خیارشورهای موجود در بازار دارای کیفیت خوبی هستند، اما ممکن است که در این بین خیارشورهای بی کیفیتی هم به بازار عرضه شود. همان ابتدا باید از سالم بودن بطری و بسته بندی اطمینان حاصل کنید. بطری هایی که شکسته شده اند و یا آسیب دیده اند را خریداری نکنید چرا که احتمالا خیارشورهای درون بسته بندی هم آسیب دیده اند و یا کیفیت خود را از دست داده اند.

معمولا خیارشورهای مرغوب در بطری های شیشه ای ارائه می شوند، در نتیجه خیلی بهتر می توانید کیفیت و سالم بودن آنها را چک کنید. آب و یا سرکه ای که خیارشور درون آن قرار دارد، اطاعات زیادی در مورد کیفیت خیارشور به شما می دهند در نتیجه بهتر است که آنها را خوب چک کنید. مایعات درون بطری باید کاملا صاف و شفاف باشند، رنگ کدر مایعات خیارشور به معنای نگهداری غیر اصولی آنها است و اگر درب بطری را باز کنید متوجه تغییر عطر و بوی محصول خواهید شد.

خیارشور خیلی زود در محیط گرم خراب می شود، مخصوصا اگر که خیارشور از نوع سرکه ای باشد. در هنگام خرید به این موضوع دقت داشته باشید که خیارشورها در چه محیطی نگهداری می شوند. بهترین مکات برای نگهداری از خیارشور در یخچال های خنکی است که در برابر نور مستقیم خورشید قرار ندارند. خیارشورهایی که مدت زیادی در فضای باز و زیر نور مستقیم خورشید بوده اند، به احتمال زیاد کیفیت خود را از دست داده اند.

یکی دیگر از راه های تشخیص کیفیت خیارشور سرکه ای این است که آن را تست کنید؛ معمولا فروشنده های خیارشورهای خانگی امکان تست را برای مشتریان خود فراهم می کنند. در هنگام تست باید به چند نکته توجه داشته باشید. اولین نکته این است که خیارشور باید کاملا سفت باشد؛ خیارشورهای شل و وا رفته بسیار قدیمی هستند و یا نگهداری خوبی از آنها انجام نشده است در نتیجه گزینه خوبی نیستند.

خیارشور باید ترد باشد

خیارشورهای نرمی که بافت خود را از دست داده اند، هم طعم خوبی ندارند و هم اینکه توصیه نمی شوند. خیارشورهای ترد هم خوشمزه تر هستند و هم اینکه در هنگام استفاده از آنها حس لذت بخشی به شما منتقل خواهد شد. طعم خیارشورها حائز اهمیت زیادی است و نمی توانیم آنها را نادیده بگیریم. خیارشور تازه نباید طعم عجیبی داشته باشد؛ همه ما خیارشورهای خوشمزه و تازه را تست کرده و با آنها آشنا هستیم، در نتیجه تشخیص یک طعم خوب برای ما کار سختی نخواهد بود.

میزان شوری و ترشی خیارشور باشد مناسب باشد و طعم سرکه هم باید کاملا طبیعی و نرمال باشد. سرکه نباید دچار تغییر رنگ شود بلکه رنگ آن در تمام مراحل تولید تا عرضه باید ثابت باقی بماند. رنگ خیارشورها را می شناسیم و می دانیم که یک خیارشور تازه و مرغوب چه رنگی دارد؛ خیارشورهایی که به رنگ زرد متمایل هستند و یا خیلی تیره شده اند را خریداری نکنید چرا که احتمالا با یک طعم بسیار بد روبرو خواهید شد.

بعد از خرید و استفاده از خیارشور حتما درب آنها را خوب ببندید و حتما آنها را در فضای یخچال نگهداری کنید؛ خیارشورها در فضایی به غیر از یخچال زودتر پوسیده می شوند و برای استفاده طولانی مدت از آنها لازم است که دمای محیط را پایین نگه دارید.

جالب است بدانید که خیارشورها هم مانند سایر محصولات به صورت آنلاین و اینترنتی فروخته می شوند، از این رو اگر قصد خرید خیارشور داشته باشید، می توانید هر نوعی از آنها را از هر فروشگاهی در سطح کشور خریداری کنید. اگر به مقدار زیادی خیارشور سرکه ای احتیاج دارید، می توانید از طریق همین سایت و به صورت کلی سفارش خود را ثبت کنید تا تخفیفات ویژه ای شاما لحال شما شوید. قیمتی که برای خیارشور سرکه ای بسته بندی شده خانگی تعیین شده است، نسبت به حجم و کیفیت خیارشورها مناسب می باشد.

سجاد مهریان یسار

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه مهرپویان آراد هگمتان شما را به خرید بهترین محصولات خیارشور، ترشی، هل و برنج دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 10 − 2 =
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید