روش تهیه خیارشور سرکه ای فوری نمکی با طعمی فوق العاده

آنچه در این مقاله می خوانید...

خیارشور سرکه ای فوریروش تهیه خیارشور

خیارشور سرکه ای خوشمزه یکی از محبوب ترین موادی است که در کنار انواع غذاها استفاده می شود .طرز تهیه خیارشور به همراه مقداری سرکه و آب و سبزیجات معطر آن را بی نظیر میکند. این سبزی های دارای عطر بهترین طعم را می‌تواند به خیارشور اضافه کند که آن را بسیار لذت بخش می کند . در زمان های قدیمی خیارشور را برای فصل های زمستان کنار می گذاشتند و از آن به عنوان ترشی استفاده می کردند اما امروزه در تمام فصول از خیارشور استفاده میشود خیارشور علاوه بر طعم بسیار لذیذی که به غذا می دهد یک عامل تزیینی هم برای غذا محسوب می شود.

خیارشور سرکه ای فوری

در زندگی امروزه به دلیل مشغله های فراوان که وجود دارد تولید خیارشور در منزل بسیار کم شده است و افراد خیارشور را از فروشگاه ها تهیه می کند. در فروشگاه خیار شور در بسته بندی های متفاوت به صورت شیشه‌ای و یا فله ای در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

نوشیدن آب خیارشور که به راحتی در هر جایی یافت می شود می‌توان تامین کننده همه این مواد مغذی برای بدن باشد چه بسا آب خیارشور جایگزین بسیار مناسبی برای داروها و شربت های تقویتی شیمیایی نیز هستند .

خیارشور در هضم غذا بسیار کمک می‌کند و به مبارزه با میکروب های داخل روده می رود جالب است بدانید با مصرف دائمی خیارشور خود را از سرطان روده دور ساخته اید خیارشورهای دست ساز می تواند دارای ویتامین b6و ریبو فلاوین باشد حتی به دلیل ویتامین A که در خیار شور وجود دارد از مریضی های چشمی در امان هستید .

همانطور که می دانید خیارشور در واقع همان خیارهای ریزی هستند که به همراه سرکه و نمک مدتی در آب خوابانده شده و بعد از حدود چند هفته به مصرف می رسد.

باید توجه داشته باشید که آب خیارشور را دور نریزید زیرا یک نوشیدنی بسیار سالم محسوب می‌شود آب خیار شور بسیار شور بوده اما سرشار از مواد مغذی است .در آب خیارشور انواع ویتامین ها و مواد معدنی سدیم -پتاسیم -منیزیم و غیره یافت می شود.

روش تهیه خیارشور

نگاه کوتاهی به ویژگی های با ارزش خیارشور و آب خیارشور بیندازیم:

۱ – از بین برنده گرفتگی عضلات بدن به دلیل وجود سرکه در آب خیارشور و همچنین این نوشیدنی بسیار خوبی برای ورزشکاران که دچار گرفتگی عضلانی هستند میباشد.

۲- انرژی بدنی انسان را افزایش می دهد و توصیه می شود که ورزشکاران بعد از ورزش های سنگین از آب خیارشور استفاده کند.

۳- کمبود آب بدن را جبران میکند با وجود.

۴ -میتوان گفت هر چیز تخمیر شده‌ای باکتری های داخل معده را به تعادل می رساند که خیارشور یکی از آن مواد تخمیر شده محسوب می‌شود.

5-نوشیدن سرکه موجب می شود لاغری میشود در آب خیارشور همانطور که گفته شد مقداری سرکه وجود دارد.

۶- مبارزه با دیابت و پایین آوردن قند خون

۷- بهبود و تنظیم خواب 8-درمان و تنظیم قاعدگی

9-پایین آورنده کلسترول

۱۰- سرکه می تواند بسیار موثر در بوی بد دهان باشد که سرکه موجود در خیارشور این عمل را انجام می دهد.

۱۱- جالب است که در درمان درد گلو هم از آب خیارشور استفاده میشود.

۱۲- از بین بردن سردرد یکی دیگر از نتایج بهبود دهنده آب خیار شور است.

تحقیقات نشان داده‌اند که وجود کوکور بیتاسین موجب تلخی در خیار می‌شود زیرا باعث آزاد شدن آنزیم در خیار بوده این نوع آنزیم خودبه‌خود در خیار فعال نیست و عواملی مانند سرما یا شوری موجب آزادی آن شده در نتیجه موجب تلخی خیار می شود.

البته که تلخ شدن هر نوع گیاه ممکن است در ژنتیک آن نیز باشد که اگر حذف شود نسل بعدی آن محصول تلخ نخواهد بود باید به این مسئله بسیار توجه شود زیرا در هنگام برداشت اگر به این نکته برسیم که کل محصول خیار تلخ است و تمام محصول بی فایده باقی می ماند.

دیگر عواملی که موجب تلخی خیار می شود می توان به خشکی هوا که ایجاد استرس در گیاهان می کنم می‌کند اشاره کرد در گلخانه‌ها تمام هوا را به صورت مداوم مرطوب نگه می دارند که این عامل را از بین ببرد نبودن مواد مغذی در خاک که به اصطلاح به خاک فقیر شهرت دارد یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در تلخی خیار است تحقیقات کشاورزان نشان داده است که کمبود نور برای گیاهانی مانند خیار موجب ایجاد تلخی در گیاه نیز می شود سپس در هنگامی که تمام این نکات رعایت شود و بزرگی آهم عالی باشد محصول بسیار مرغوب و فوق‌العاده‌ای برداشت خواهید کرد.

 

میوه خیار جزء صیفی‌جات نیز محسوب می‌شود که با دارا بودن مقدار زیادی پتاسیم، منیزیم بوده و سطح کلسترول موجود در خون را کاهش می‌دهد و به طور کلی تمام میوه جات و سبزی ها برای تنظیم قند خون و فشار موثر هستند و تاثیر بسیار خوبی برای بدن دارند یکی از مفیدترین این نوع سبزیجات خیار گلخانه‌ای است خیار سرشار از آب بوده و تنها ۵ درصد آن را آب تشکیل می‌دهد که باعث دفع سموم قبل از بدن میشود برای بیماران دیابتی بسیار توصیه می‌شود همچنین بیوه باعث ترمیم بافتهای بدن می‌شود و بیماری‌هایی مانند نقرس را از بین میبرد.

خیار با حجم بالای آب درون خود موجب کاهش وزن نیز می‌شود و استرس را تا حدی کاهش داده و با بوی بد دهان می جنگد خیار جز میوه هایی بسیار آبدار بوده که در هوای گرم بسیار لذت بخش واقع می‌شود و مصارف گوناگونی از قبیل انواع سالاد ها داشته و در غذاهایی مانند آب دوغ خیار نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای پذیرایی در میان میوه ریز از خیار می توان استفاده کرد می‌توانید خیار را به صورت لایه های نازک برش دهید و به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود به به عنوان یک ماست‌که قرار داده این کار طراوت بسیار بالایی برای صورت شما ایجاد می کند برای افرادی که قصد رژیم غذایی لاغری دارند نیز خوردن خیار توصیه می شود دارای حجم بالا ولی کالری کم است و آب میان بافتی خیار باعث می‌شود ظاهر پوست بر اثر رژیم غذایی خراب نشود.

خیارشور سرکه ای عمده را میتوانید از مراکز پخش خیار شور تهیه کنید. فروشاین محصول در مراکز خرید و فروشگاهی انجام می گیرد.

خیارشور سرکه ای بر اساس درجه کیفیتشان با قیمت‌های مختلفی در فروشگاهها یافت می‌شود که علاوه بر مراجعه حضوری می توانید به صورت غیر حضوری و اینترنتی سفارش خودتان را ثبت کرده تا هر میزان از خیارشور سرکه ای که مورد نیازتان هست را در اسرع وقت به دستتان برسانیم.

این سایت یکی از مراکز بزرگ فروش خیارشور درجه یک به صورت اینترنتی و حضوری محسوب می شود که رضایت شما عزیزان را به همراه دارد.

سجاد مهریان یسار

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه مهرپویان آراد هگمتان شما را به خرید بهترین محصولات خیارشور، ترشی، هل و برنج دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 7 + 2 =
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید