صادرات خیارشور خاردار به روسیه

آنچه در این مقاله می خوانید...

تولید خیارشور در ایران به چه روشهایی صورت می گیرد؟تولید خیارشور خاردار درایرانمرغوبترین خیارشورهای خاردار در کشورهای جهانخیارشور خاردار فرانسوی Cornichonخیارشور خاردار آمریکایی Dill Pickپخش خیارشور خاردار شیشه ای در تهرانتولید خیارشور صادراتی بازار روسیه
صادرات خیارشور به روسیه

خیارشور 1401 یکی مهترین محصولات تولیدی در صنایع تبدیلی ایران است که به علت تولید وفور خیار سبز در ایران یکی از مزیتهای تولیدی در ایران است.صادرات خیارشور به روسیه در صورتی که بر اساس شناحت کافی از بازار این کشور تولید شود میتواند تبدیل به یک محصول صادراتی در ایران شود.

تولید خیارشور در ایران

تولید خیارشور در ایران به چه روشهایی صورت می گیرد؟

صادرات خیارشور خاردار به روسیه

تولید خیارشور درجه یک در ایران قدمتی طولانی داشته که به زمان قوم ماد در همدان بر میگردد. تولید صنعتی ترشی که با خیارشور در ایران آغاز شد به 70 سال میرسد.
خیارشور در ایران به دو روش تقسیم می شود که عبارتند از:

  • تولید خیارشور به روش سنتی یا تخمیری
  • تولید خیارشور به روش صنعتی یا پاستوریز

میتوان گفت غالب خانواده های ایرانی از نمونه اول خیارشور که همان خیارشور خانگی یا تخمیری است استفاده کرده اند.خیارشور های بطری یا دبه ای عرضه شده در بازار که به وفور در کشور یافت میشود از نمونه های خیارشور تخمیری هستند که بسیار خوشمزه و خوش طعم بوده و پای ثابت غذاهای ایرانی و انواع فست فود می باشد. در روش تولید خیارشور تخمیری خیارسبز پس از قرار گرفتن در محلول نمکی و سبزیجات به تدریج طی دو هفته جا افتاده و آماده مصرف میشود.
نمونه خیارشور های پاستوریزه نیز همان خیارشور های شیشه ای وحلب موجود در بازار است که مشتریان خاص خود را دارد. در تولید خیارشور صنعتی خیار سبز پس از پر شدن در ظروف حلبی و شیشه از تونل پاستور گذرانده میشود. طی این فرایند محصول خروجی طی چند روز کاملا آماده عرضه با بازار میشود.

تولید خیارشور خاردار درایران

تولید خیارشور خاردار درایران

با وجود اینکه بیش از 95 درصد خیارشور تولیدی در ایران هستند تعداد معدودی از تولید کنندگان ایرانی که اقدام به تولید خیارشور خاردار نموده اند. با وجود اینکه تعداد این شرکت ها در ایران به تعداد انگشتان یک دست نیز نمیرسد ولی وجود بازار های بزرگ همسایه از یک طرف و همچنین افزایش سطح زیر کشت تولید خیارگلخانه ای باعث شده تا وارد شدن خیارسبز گلخانه یه چرخه تولید خیارشور امری اجتناب ناپذیر باشد.
با بررسی وضعیت برداشت خیار در سطح گلخانه های مشخص شده که بازار داخل به غیر اواخر سال میلادی از وضعت اسف باری برخوردار بوده است و بسیاری از گلخانه داران با خسارت های بالایی روبرو شده اند.
همین مسئله باعث شد این علاقمندی از سمت خود گلخانه داران نیز ایجاد شود تا در زمان رکود بازار بتوانند بخشی از محصولات خود را به این صورت با قیمت های مناسب تر به فروش برسانند.

مرغوبترین خیارشورهای خاردار در کشورهای جهان

از میان انواع خیارشور های تولید شد در جهان میتوان به دو نمونه معروف آن اشاره کرد

  • خیار ریز خاردار فرانسوی معروف به Cornichon
  • خیارشور ریز خاردار آمریکایی Dill Pickles

خیارشور خاردار فرانسوی Cornichon

خیار های بسیار ریز خاردار که از واریته مخصوص خیارسبز درفرانسه تولید میشود. این خیارشور در سرکه و ترکیبی از ادویه های ترشی جات مانند ترخون، میخک و پیاز سفید کوچک و شوید تهیه میشود. تردی و ترشی این نوع از خیارشور که در واقع این خیار ترشی از شاخصه های اصلی این ادویه است.
شما در فرانسه هیچ غذایی را پیدا نمی کنید که نشود درآن از این خیارترش استفاده کرد. مخصوصا نوعی سس به سبک سس مایونز تولید میشود که مخصوص این نوع از خیارشور است.

خیارشور خاردار آمریکایی Dill Pick

خیارشور خاردار آمریکایی  Dill Pick

خیارشور خاردار آمریکایی یکی از نمونه های معروف خیارشور در جهان به شمار میرود.
هریک از کشور های جهان از هند گرفته تا اروپای شرقی نوعی ترشی خیار مختص کشور خود را دارند. با این حال در اواخر قرن بیستم هاینز از آمریکا خیارشور مخصوص به خود را که با سرکه و گل پر تولید شده توانست عرضه کند.این خیارشور بسیار خوشمز بوده بطوریکه طبق گزارشهای وزارت جهاد کشاورزی آمریکا مردم این کشور سالانه به طور میانگین 3.8 کیلوگیرم خیارشور مصرف میکنند.

پخش خیارشور خاردار شیشه ای در تهران

پخش خیارشور خاردار شیشه ای در تهران

خیارشور تولید شده از خیارهای خاردار به علت بافت بسیار مناسب خیار خاردار ایرانی برای تولید خیارشور بسیار مناسب تر از نمونه های خیار بوته ای بوده که در همدان وشیراز تولید میشود.
خیارشور های خاردار شیشه ای در صورتی که مناسب ذائقه مصرف کنندگان خاص ایرانی تولید شود به راحتی امکان پخش در بازار شهرهای بزرگ همچون تهران، اصفهان و مشهد را داراست.
به علت تولید محدود این نوع خیارشور در کشور به نظر میرسد اگر این خیارشور همانند طعم و مزه خیارشور های داخلی نیز تولید شود بسیاری از مصرف کنندگان تمایل به استفاده از آن را خواهند داشت.

تولید خیارشور صادراتی بازار روسیه

 تولید خیارشور صادراتی بازار روسیه

تولید خیارشور خاردار برای بازار روسیه نیاز به داشتن اطلاعات کافی از بازار روسیه دارد.
برای اینکه بتوان در بازار مواد غذایی روسیه رقابت کرد باید دید که مصرف کنندگان روسی طالب چه نوع خیارشوری هستند وبه طور مشخص خیارشور تولید شده برای این کشور می بایست چه طعم و مزه ای داشته باشد.
برای رسیدن به این هدف نیز می بایست با بررسی خیارشور های موجود در بازار روسیه و دستیابی به آنالیز دقیق از این محصول خیارشور مورد علاقه مردم این کشور را تولید نمود.
به طور کلی میتوان گفت خیارشور های فله ای موجود در بازار روسیه به مراتب ترشی بیشتر و درصد کمتری از نمک را در مقایسه با خیارشور پاستوریزه ایران مصرف میکنند. سایز مناسب برای خیارشور این کشور نیز 6 تا 9 سانت بیان میشود که در بررسی میدانی خیارشور های فله ی موجود در این کشور مشخص میشود که ار ابن مقدار بیشتر است.
در حال حاضر فقط تعداد معدودی از تولید کنندگان خیار سبز هستند که راغب به تولید این سایز از خیارسبز هستند که مجموعه سی پرک با تهیه نمونه های اولیه خیارشور خاردار سعی دارد تا با همکاری گلخانه داران کشور این محصول را به تولید انبوه برساند.

 

سجاد مهریان یسار

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه مهرپویان آراد هگمتان شما را به خرید بهترین محصولات خیارشور، ترشی، هل و برنج دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 10 + 4 =
0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس بگیرید