طرز تهیه خیارشور خانگی سرکه ای با 3 روش راحت در کمترین زمان

آنچه در این مقاله می خوانید...

خیارشور خانگی سرکه ای
خیارشور به قیمت تولیدی

خیارشور یک چاشنی پر مصرف در کشور ما می باشد. طرز تهیه خیارشور خانگی سرکه ای با ۳ روش راحت در کمترین زمان در این متن موجود می باشد.

 

خیارشور خانگی سرکه ای

همان طور که می دانیم خیارشور طی فرآیندی از خیار تولید می گردد که البته خیار به کار رفته در تولید خیارشور دارای اندازه ای کوچک و ظریف می باشد، زیرا سبب می گردد که فرآیند تولید آن ها در کم ترین زمان ممکن انجام بگیرد و هم چنین دارای ظاهر زیبایی نیز می باشند.

برای تولید خیارشور، ابتدا آب و نمک را به طور کامل جوشانده شده و سپس به همان مقدار سرکه به آب و نمک اضافه می گردد و سپس خیارشور هایی که از ابتدا به طور کامل شستشو داده شده و رطوبت گیری نیز شده‌ اند و یک برش کوتاه بر روی آن ها انجام می گیرد، وجود این برش ها سبب می گردد تا آب و نم به مغز خیار وارد گردد و سبب خوشمزه شدن آن ها می گردد.

آب و نمک را در داخل دبه های بزرگ و یا قوطی های شیشه ای قرار داده شده و به همان مقدار سرکه را به آن اضافه می نمایند و هم چنین برای خوشمزه نمودن آن ها می‌ توان از سبزی ترخون در آن استفاده نمود، زیرا ترخون سبب خوش طعم شدن آن می گردد و هم چنین می‌ توان چند حبه سیر نیز در داخل آن قرار دارد.

یک روش دیگر تولید خیار شور این است که برای تولید آن می توان ابتدا خیار ها را با استفاده از سرکه به مدت کمی جوشاند، حرارت دادن آن ها سبب می گردد تا خیارشور ها نرم شوند و در زمان بسیار کمی تولید می گردند، روش دیگر تولید این محصولات به این صورت است که خیارشور را با استفاده از آب سرد تولید می نمایند.

وجود سیر علاوه بر خوش طعم و خوش عطر نمودن خیارشور ها سبب می گردد تا میکروب های موجود در خیار ها را به خود جذب نماید، بنابراین خیلی ها از خوردن سیر داخل خیارشور امتناع می ورزند.

پس از انجام این مراحل درب آن را محکم بسته و بهتر است که خیار شور را در مکان خنکی قرار داد، زیرا هوای گرم سبب کپک زدن آن می گردد و بعد از گذشت ۲۰ روز خیارشور ها آماده مصرف می باشند.

در تولید این محصولات بهتر است که از جار های شیشه ای استفاده شود، زیرا شیشه از خراب شدن و هم چنین تغییر رنگ و طعم محصول به خوبی پیشگیری می نمایند.

همان طور که گفته شد خیارشور یک چاشنی پر مصرف بوده که در کنار انواع غذا های ایرانی قابل سرو می باشد و اما بیشترین کاربرد آن در کنار انواع غذا های فست فودی نظیر فلافل، ساندویچ های سرد و گرم انواع کتلت و غیره به کار گرفته می شود.

قرار دادن خیارشور سرکه ای بر سر سفره ها علاوه بر زیبا تر نشان دادن سفره ها سبب افزایش اشتها می گردد، بنابراین گزینه ای مناسب برای کسانی است که اشتهای کمی نسبت به غذا خوردن دارند.

تولید این کالا ها در کارخانه ها به وفور انجام می گیرد اما خیلی ها هستند که اقدام به تولید این کالا ها به روش خانگی می نمایند، زیرا بر این عقیده اند که خیارشور سرکه ای خانگی کاملا سالم و ارگانیک می باشد، چرا که در تولید آن ها از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمی گردد، بنابراین قابل استفاده برای تمامی گروه های سنی هستند.

خیلی‌ها هستند که با تولید خیارشور به روش خانگی با حجم انبوه اقدام به فروش آن ها می نمایند و از این را کسب درآمد می کنند و با توجه به ویژگی های محصولات خود آن ها را قیمت گذاری می کنند.

این محصولات معمولاً بر حسب وزن و کیلویی به فروش می رسند و افراد با توجه به نیاز خود اقدام به خریداری از آن ها می نمایند، آن ها به صورت بسته بندی شده و فله ای در اختیار مصرف کننده قرار داد می‌ شوند و معمولا نوع بسته بندی شده آن ها قیمت گران تری را دارا می باشند، زیرا هزینه های که صرف بسته بندی آن ها می گردد به قیمت نهایی آن ها افزوده گردیده و سبب گران شدن قیمت آن ها می‌ گردد.

نوع فله ای این کالا ها به دلیل نبود هزینه های بسته بندی قیمت ارزان تری را دارا می باشند، اما خیلی‌ ها هستند که نوع بسته بندی شده آن ها را خریداری می کنند، زیرا کم تر دیده شده که محصول بسته بندی مشکلی از نظر تمیزی داشته باشد، چرا که تمیز و بهداشتی بودن خود به راحتی سبب افزایش کیفیت آن ها می گردد و هم چنین حمل و جابجایی آن ها نیز به راحتی انجام می گیرد.

آن ها به دلیل طعم شوری که دارند ممکن است سبب بالا رفتن و افزایش فشارخون برخی ها می گردد، بنابراین مصرف زیاد آن به افرادی که فشار خون بالایی دارند کم تر توصیه می گردد و نباید در خوردن آن افراط کنند.

از مزیت های منحصر به فرد این محصولات این است که به سرعت سبب هضم انواع غذا های سنگین می گردد و با توجه به داشتن نمک، از عفونت لثه و دندان ها پیشگیری می نماید و به دلیل داشتن سیر، به عنوان یک ماده غذایی آنتی باکتریال شناخته می شود.

برای خرید این محصولات راه های زیادی وجود دارد و خرید این کالا ها را می توان به دو روش حضوری و غیر حضوری انجام داد که در هر کدام قیمت ها متفاوت می باشد و افراد با توجه به شرایط خود روش خرید آن ها را انتخاب می نمایند.

خرید این کالا ها به روش حضوری دارای قیمت گران تری می باشد، زیرا در این روش واسطه های متعددی وجود دارند که سود خود را از مشتری‌ ها می گیرند و هم چنین خریدار باید در محل حضور پیدا کند و خرید خود را به روش سنتی انجام بدهد، بنابراین می توان گفت که خرید حضوری این کالا ها با قیمت گران تری و در تایم طولانی تری انجام می گیرد.

خرید این کالا ها به روش غیر حضوری که از فروشگاه های آنلاین انجام می گیرد، این فروشگاه ها بسیار معتبر بوده و ارائه کننده این کالا ها با بیشترین میزان کیفیت می باشند، خرید از آن ها به کمک سایت های اینترنتی انجام می شود، این سایت‌ ها با حذف واسطه های متعدد، ارتباط مستقیمی بین خریدار و فروشنده به وجود می آید و سبب کاهش قیمت کالا ها می گردد.

سجاد مهریان یسار

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه مهرپویان آراد هگمتان شما را به خرید بهترین محصولات خیارشور، ترشی، هل و برنج دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 10 + 2 =
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید